Patiëntenenquete

Uitslag patienten-enquete NPA
Enige tijd geleden hebben wij u een patienten-enquete meegegeven. Dank voor de vele reacties, hierdoor blijven wij op de hoogte van uw wensen en mening. De uitslag is inmiddels binnen en de belangrijkste uitslagen zijn:

Patiëntoordeel over de praktijk, het percentage dat vindt % Ja Referentie waarde
Het praktijkgebouw een opknapbeurt behoeft:* -66.7 % (n= 24 ) -20,1%
De stoelen in de wachtkamer prettig zitten: 73.1 % (n= 26 ) 84,9%
De speelgelegenheid in de wachtkamer voldoende is: 81.3 % (n= 16 ) 84,8%
Netheid en hygiëne in de praktijk beter kan:* -26.1 % (n= 23 ) -10,8%
De wachtkamer voldoende licht en helder is: 52.0 % (n= 25 ) 93,6%
Het klimaat in de wachtkamer aangenaam is: 60.9 % (n= 23 ) 88,2%
Er voldoende leesmateriaal in de wachtkamer is: 96.0 % (n= 25 ) 82,9%
Kan horen wat aan de balie besproken wordt:* -85.2 % (n= 27 ) -44,3%
Gespreksflarden uit de spreekkamer opvangt:* -3.7 % (n= 27 ) -7,8%
Vertrouwelijke informatie opvangt:* 0.0 % (n= 26 ) -4,7%
Score (sommatie): 181.6 % 346,7%

 

Wachttijd Uw praktijk Referentie waarde
Wachttijd voor telefonisch bereiken praktijk 5.2 min. 4.3 min.
De telefonische bereikbaarheid van de praktijk. 68.8 (n= 25 ) 77,1
De wachttijd in de wachtkamer. 61.5 (n= 26 ) 69,0

 

Patiëntenoordeel over bereikbaarheid en beschikbaarheid, percentage patiënten dat vindt dat: %Ja Referentie waarde
Bij spoed overdag gemakkelijk telefonisch bereikbaar is: 81.3 % (n= 16 ) 90,1%
De gewenste hulp bij spoed overdag biedt: 92.9 % (n= 14 ) 92,2%
De dienstregeling kan verbeteren:* -47.4 % (n= 19 ) -45,9%
Opvang bij spoedeisende hulp in de praktijk kan verbeteren:* -37.5 % (n= 8 ) -26,4%
Zij bij het bellen van de praktijk vaker dan 1x een antwoordapparaat krijgt:* -47.6 % (n= 21 ) -36,6%
Score (sommatie): 121.7 % 161%

 

Patiëntenoordeel over spreekuurorganisatie, het percentage dat vindt dat: %Ja Referentie waarde
Het spreekuur op geschikt tijdstip plaatsvindt: 88.5 % (n= 26 ) 93,9%
Ze meestal op een geschikt moment terecht kunnen: 90.9 % (n= 22 ) 91,4%
Ze de mogelijkheid hebben een langer consult af te spreken: 88.9 % (n= 18 ) 91,4%
De huisarts gemakkelijk telefonisch te raadplegen is: 71.4 % (n= 21 ) 78,0%
Ze geregeld een andere huisarts krijgen:* -19.0 % (n= 21 ) -23,0%
De assistente een belemmering is voor contact met huisarts:* -8.0 % (n= 25 ) -12,9%
Score (sommatie): 312.7 % 318,8%

Naar aanleiding van de uitslagen hebben de huisartsen een verbeterplan gemaakt en willen wij graag aandacht besteden aan:

  • Verbouwen van de huisartsenpraktijk in 2015;
  • Verbeteren van de bereikbaarheid door de mogelijkheid te bieden om online afspraken te maken, online emailconsulten aan te vragen en online recepten te herhalen;
  • Verminderen van de wachttijden aan de telefoon door te werken met een front-backofficesysteem;